Gemeenschappelijke regelingen
- Gemeenschappelijke regelingen Euregio
Euregio
Financiële kengetallen
1-1-2020
31-12-2020
V/N
Financieel resultaat
-
241
V
Eigen vermogen
2.064
2.305
Vreemd vermogen
31.584
23.389
Solvabiliteit (EV/TV)
6,1%
9,0%
Bedragen x 1.000 euro
Ontwikkelingen
Er zijn geen relevante actuele ontwikkelingen.
Welke risico's loopt de gemeente?
Voor de EUREGIO is het Duitse recht van toepassing. Dit betekent dat voor EUREGIO niet dezelfde plichten gelden ten aanzien van bijvoorbeeld de verzending van de begroting aan de deelnemende gemeenten.
Voor de begroting 2022 betekent dit, dat die pas wordt vastgesteld in de vergadering van het algemeen bestuur van EUREGIO in februari 2022. De bijdrage voor 2022 van Almelo wordt begroot op 21.201 euro. - Gemeenschappelijke regelingen Gemeentelijk Belastingkantoor Twente (GBT)
Gemeentelijk Belastingkantoor Twente (GBT)
Financiële kengetallen
1-1-2020
31-12-2020
V/N
Financieel resultaat
-
-163
V
Eigen vermogen
173
336
Vreemd vermogen
7.605
8.166
Solvabiliteit (EV/TV)
2,2%
4,0%
Bedragen x 1.000 euro
Ontwikkelingen
Er zijn geen relevante actuele ontwikkelingen.
Welke risico's loopt de gemeente?
De totale gemeentelijke bijdrage 2022 aan het GBT is 12,6 miljoen euro, waarvan Almelo 1,7 miljoen euro bijdraagt. Het GBT heeft een beperkt weerstandsvermogen waarmee incidentele knelpunten in de bedrijfsvoering kunnen worden opgevangen.
- Gemeenschappelijke regelingen Openbaar Lichaam Crematoria Twente (OLCT)
Openbaar Lichaam Crematoria Twente (OLCT)
Financiële kengetallen
1-1-2020
31-12-2020
V/N
Financieel resultaat
-
15
N
Eigen vermogen
1.578
1.564
Vreemd vermogen
7
14
Solvabiliteit (EV/TV)
99,6%
99,5%
Bedragen x 1.000 euro
Ontwikkelingen
De begroting van het OLCT bevat slechts de verrekening van het dividendresultaat uit de dochteronderneming Crematoria Twente B.V. (CT). De beheerskosten van de gemeenschappelijke regeling worden in mindering gebracht op het uit te keren dividend.
Uitgangspunt voor de begroting is de besluitvorming inzake het dividendbeleid van Crematoria Twente B.V. van februari 2014. Kern van de afspraken dat er vanaf 2016 jaarlijks een basisdividend van € 375.000,- wordt uitgekeerd aan de aandeelhouders, voor zover de solvabiliteit en uitkeringstoets dit toelaten. Het aandeel van de gemeente Almelo in dit basis dividend is circa € 46.000,- per jaar.
In de ontwerpbegroting 2022 is een dividenduitkering opgenomen van € 375.000,- Na aftrek van de kosten van de GR OLCT is de verwachting dat een bedrag van € 359.000,- zal worden uitgekeerd aan de deelnemende gemeenten.Het Algemeen Bestuur van de gemeenschappelijke regeling (GR) Openbaar Lichaam Crematoria Twente (OLCT) beraadt zich op de toekomst, specifiek over de publieke deelname van gemeenten aan de GR. Om in het najaar van 2021 een standpunt in te kunnen nemen, vraagt het Algemeen Bestuur de deelnemende gemeenten of en zo ja, hoe ze betrokken willen blijven bij Crematoria Twente. Het college van Almelo betrekt, conform de afspraken in de kadernota Governance, de raad bij de heroverweging van deelname aan deze verbonden partij. De raad wordt voorgesteld om het standpunt in te nemen dat er geen zwaarwegend belang is voor het publiek aandeelhouderschap van Crematoria Twente B.V.
Welke risico's loopt de gemeente?
Het risico van OLCT beperkt zich tot het risico van dochteronderneming CT. De risico's van CT zijn van invloed op de hoogte van het dividend dat het OLCT ontvangt. De meeste bedrijfsrisico's van CT zijn afgedekt door procedures, verzekeringen en tarieven. Een ander bedrijfsrisico vormt de vestiging van een concurrent binnen het verzorgingsgebied. In 2012 is daarom besloten tot een nieuwe strategie om dit risico te verkleinen.
- Gemeenschappelijke regelingen Regio Twente
Regio Twente
Financiële kengetallen
1-1-2020
31-12-2020
V/N
Financieel resultaat
-
605
V
Eigen vermogen
11.907
12.187
Vreemd vermogen
34.754
47.489
Solvabiliteit (EV/TV)
25,5%
20,4%
Bedragen x 1.000 euro
Ontwikkelingen
De weergegeven vermogenspositie per 31-12-2020 is gecorrigeerd voor het resultaat 2020 van de Agenda van Twente. Het resultaat van de AvT en de bestemmingsreserve AvT maken weliswaar deel uit van het EV, maar hier staan verplichtingen tegenover.
De Regio Twente is gewijzigd in de Gemeenschappelijke Regeling Gezondheid, de op te richten Bedrijfsvoeringsorganisatie (BVO) Recreatieschap Twente en de stichting Twente Board. Daarnaast wordt een aantal Coalitions of the willing en overige taken overgedragen aan gemeenten. De coalities Twentse Kracht, IT-platform, MDA en Netwerkstad Twente zullen begrotingstechnisch per 1 januari 2022 vanuit Regio Twente overgedragen worden naar de gastgemeenten Enschede en Hengelo. En zo gaat bijvoorbeeld de samenwerking Arbeidsmarktregio over naar de centrumgemeente Enschede. Een groot deel van de middelen uit het programma Sociaal Economisch Sterk Twente en de middelen voor de Agenda voor Twente / Regio Deal gaan vanuit Regio Twente naar de Twente Board. De overige onderdelen worden per 1 januari 2022 ontvlochten uit de begroting van Regio Twente. De afstemming tussen de gemeenten op het terrein van sociale economie en de voorbereiding /terugkoppeling van de Twente Board vindt plaats via het bestuurlijk overleg SES (Sociaal Economische Samenwerking).
Welke risico's loopt de gemeente?
De begroting van de Regio Twente voor 2022 bedraagt € 53,9 mln. De gemeentelijke bijdrage bedraagt voor 2022 € 35,3 mln, de overige baten zijn € 18,6 mln.
De gemeentelijke bijdrage voor 2022 neemt toe met € 541.460, ten opzichte van de gemeentelijke bijdrage in 2021. Deze stijging wordt geheel veroorzaakt door toegenomen werkgeverslasten en loon- en prijscompensatie. De Almelose bijdrage aan de begroting van de Regio Twente stijgt ten opzichte van 2021. De bijdrage voor 2022 bedraagt € 4,10 mln. In 2021 was de bijdrage € 4,03 mln. De bijdrage van de gemeente Almelo stijgt hiermee met 1,7 % .
De financiële risico’s van Regio Twente worden jaarlijks geïnventariseerd en geactualiseerd.
- Gemeenschappelijke regelingen Regionaal Bedrijventerrein Twente (RBT)
Regionaal Bedrijventerrein Twente (RBT)
Financiële kengetallen
1-1-2020
31-12-2020
V/N
Financieel resultaat
-
-912
V
Eigen vermogen
2.429
5.239
Vreemd vermogen
117.308
115.202
Solvabiliteit (EV/TV)
2,0%
4,3%
Bedragen x 1.000 euro
Ontwikkelingen
Vorig jaar werd verwacht dat een tekort zou ontstaan van 11,9 miljoen euro op netto contante waarde per 1-1-2020. Dat is 12,1 miljoen euro op prijspeil 1-1-2021. De actuele grondexploitatie per 1-1-2021 sluit op een tekort van 4,7 miljoen per 1-1-2021 en is dus verbeterd met 7,4 miljoen euro.
In de grondexploitatie wordt uitgegaan van de uitgifte van 11,5 hectare in 2021 en 22,5 hectare in 2022. Deze uitgifte is gebaseerd op de gesloten overeenkomsten en de actuele schatting wanneer deze resulteren in afname. Alle voor 2021 en 2022 gecontracteerde partijen betalen een reserveringsvergoeding. Hoewel dit enig comfort biedt (de vergoeding vervalt indien de vestiging niet door gaat aan RBT), geven de overeenkomsten géén zekerheid op afname van de gronden. Voor de periode vanaf 2023 is rekenkundig uitgegaan van een uitgifte van 5 hectare per jaar, gebaseerd op de gemiddelde uitgifte tot en met heden. In dat tempo wordt het project in 2028 afgerond.
Welke risico's loopt de gemeente?
De mogelijke risico’s worden door het openbaar lichaam RBT via een verdeelsleutel verdeeld over de deelnemende partijen aan de regeling. De gemeente Almelo participeert voor 23% risicodragend in de grondexploitatie van het RBT. Voor het gemeentelijk aandeel in het huidige voorziene tekort is een voorziening gevormd.
- Gemeenschappelijke regelingen Soweco
Soweco
Financiële kengetallen
1-1-2019
31-12-2019
V/N
Financieel resultaat
-
-419
V
Eigen vermogen
2.173
2.592
Vreemd vermogen
10.051
6.744
Solvabiliteit (EV/TV)
17,8%
27,8%
Bedragen x 1.000 euro
Ontwikkelingen
De raad heeft ingestemd met de opheffing van de gemeenschappelijke regeling Soweco. Op 30 april 2021 is het liquidatieplan van de Soweco-groep door het Algemeen Bestuur (AB) van de GR Soweco vast gesteld
De afwikkeling van Soweco bevindt zich momenteel in de afronding van de eerste fase. Het besluit om te liquideren is genomen en de raden hebben hun zienswijzen gegeven. Met de vakbonden is een akkoord over het sociaal plan bereikt. Dit sociaal plan moet nu uitgevoerd worden. Nadat het personeel is overgedragen en alle taken zijn overgedragen aan de taakopvolgers, begint de financiële liquidatiefase en zullen de bezittingen en schulden van de Soweco-groep te gelde gemaakt worden. Daarna kunnen de juridische entiteiten opgeheven worden.Welke risico's loopt de gemeente? De grootste onzekerheid m.b.t het liquidatiesaldo wordt gevormd door de opbrengst van het vastgoed aan de Plesmanweg. Pas bij verkoop komt hier definitief duidelijkheid in. Ondertussen is er wel meer duidelijkheid over de actuele waarde van het vastgoed.
- Gemeenschappelijke regelingen Stadsbank Oost Nederland (SON)
Stadsbank Oost Nederland (SON)
Financiële kengetallen
1-1-2020
31-12-2020
V/N
Financieel resultaat
-
-217
V
Eigen vermogen
1.696
1.183
Vreemd vermogen
14.616
15.001
Solvabiliteit (EV/TV)
10,4%
7,3%
Bedragen x 1.000 euro
Ontwikkelingen
In de begroting 2022 zijn voor de omvang van de dienstverlening vooralsnog de werkelijke volumeaantallen van het jaar 2020 als uitgangspunt genomen, waarbij de Corona-effecten zijn verwerkt. In de begrotingsjaren 023 -2025 zijn de aantallen stabiel gehouden. Hierbij wordt aangesloten bij het Jaarverslag 2020 en Primaire Begroting 2021.Daarnaast is rekening gehouden met de richtlijnen en voorwaarden die de Stadsbank van de deelnemende gemeenten heeft ontvangen, aangevuld met de voor de Stadsbank specifieke uitgangspunten.
In de totale bijdrage van de gemeenten is een prijscompensatie (3,3% voor de dienstverlening en 2,8% voor
de bijdrage in de bestaanskosten) doorgerekend. Maar gezien de lagere dienstafname in 2020 vanwege de
situatie rondom covid-19 is de totale gemeentelijke bijdrage nauwelijks gestegen in de begroting 2022 ten opzichte van de begroting 2021.Welke risico's loopt de gemeente?
De begrote bijdrage 2022 aan de SON is 815.832 euro. Aangezien de gemeente een openeindregeling heeft met de SON, kan de bijdrage hoger worden.
- Gemeenschappelijke regelingen Omgevingsdienst Twente (ODT)
Omgevingsdienst Twente (ODT)
Financiële kengetallen
1-1-2020
31-12-2020
V/N
Financieel resultaat
-
-673
V
Eigen vermogen
1.125
1.671
Vreemd vermogen
1.787
1.616
Solvabiliteit (EV/TV)
38,6%
50,8%
Bedragen x 1.000 euro
Ontwikkelingen
De Omgevingsdienst Twente (ODT) is sinds 1 januari 2019 operationeel. Belangrijke thema's in de doorontwikkeling van de Omgevingsdienst zijn de komende tijd: het verhogen van de datakwaliteit, de implementatie van de Omgevingswet, het toepassen van de VTH-kwaliteitscriteria en de overgang naar outputfinanciering per 1 januari 2022.
De bijdrage aan de ODT neemt de komende jaren af, onder meer vanwege de afgesproken efficiency taakstelling uit het bedrijfsplan. Dit wordt aangepast in het meerjarenperspectief. De eerste fase output financiering is opgenomen in de ontwerp begroting 2022.
De gemeentelijke bijdrage voor 2022 bedraagt 1,9 mln.
De totale lasten in de begroting 2022, inclusief mutaties in reserves, bedragen circa € 12,4 miljoen. Hiervan heeft circa 11,2 miljoen betrekking op het basis-/variant 4 takenpakket en circa 1,2 miljoen betrekking op ingebrachte facultatieve taken. In onderstaande tabel worden de mutaties in de gemeentelijke bijdragen ten opzichte van de begroting 2021 weergegeven
Gemeentelijke bijdrage aan OD Twente2021
2020
verschil
procentueel
Totale begroot OD Twente
12.451
12.100
351
2,90%
Bijdrage gemeente Almelo
1.937
1.878
59
3,14%
Bedragen * €1000
Het verschil van €351.000,- wordt grotendeels veroorzaakt door inbreng van structureel additionele capaciteit door de GR Noaberkracht (€351.000) en enkele overige ontwikkelingen (-€38.765).
Belangrijke ontwikkelingen rondom de OD Twente in 2022 worden gevormd door de invoering
van de Omgevingswet per 1 januari 2022 en de gefaseerde introductie van outputfinancieringper 1 januari 2022. Dan veranderen tevens de facultatieve taken in het zogenaamde pluspakket waarvoor ook afrekening per individuele deelnemer gaat gelden.
Welke risico's loopt de gemeente?
Doordat de ODT nog een redelijke nieuwe organisatie is, die zich op alle aspecten van primaire processen, besturing en bedrijfsvoering nog dient “te zetten” is het risicoprofiel hoog. Verder is een verhoogd risico van toepassing vanwege de uiteenlopende visies van de deelnemers over het takenpakket van de ODT en de financieringssystematiek. De ODT beschikt daarnaast nog niet over buffers om zelf financiële tegenvallers op te vangen. Het risico op een kwaliteit- en productiviteit-dip is ook in 2022 nog reëel.
- Gemeenschappelijke regelingen Veiligheidsregio Twente (VRT)
Veiligheidsregio Twente (VRT)
Financiële kengetallen
1-1-2020
31-12-2020
V/N
Financieel resultaat
-
-1.763
V
Eigen vermogen
2.145
2.822
Vreemd vermogen
55.275
55.396
Solvabiliteit (EV/TV)
3,7%
4,8%
Bedragen x 1.000 euro
Ontwikkelingen
Er zijn geen relevante ontwikkelingen.
Welke risico's loopt de gemeente?
De totale begroting VRT voor 2022 heeft een omvang van 59,3 miljoen euro. Het gemeentelijk aandeel daarvan is geraamd op 47,8 miljoen euro De gemeentelijke bijdrage is ten opzichte van de begroting 2021 toegenomen met 1,1 miljoen euro (2,4%). Hiervoor is 0,8 miljoen euro (1,6%) vanwege loon- en prijscompensatie, berekend volgens de vastgestelde financiële uitgangspunten.
De gemeentelijke bijdrage aan de VRT is in 2022 5,6 miljoen euro.
Vennootschappen en coöperaties
- Vennootschappen en coöperaties Cogas NV
Cogas NV
Financiële kengetallen
1-1-2020
31-12-2020
V/N
Financieel resultaat
-
-28.784
V
Eigen vermogen
180.505
199.111
Vreemd vermogen
93.881
93.923
Solvabiliteit (EV/TV)
65,8%
67,9%
Bedragen x 1.000 euro
Ontwikkelingen
Het 50% aandelenbelang van Cogas B.V. in Cogas Kabel Infra B.V. is eind 2020 verkocht aan Delta Fiber Nederland. Dit heeft een totale netto opbrengst voor Cogas opgeleverd van 65 miljoen euro.
Uit dit verkoopresultaat op de aandelen Cogas Kabel Infra B.V. is een dividendafbouwfonds van 25 miljoen euro gevormd. Een bedrag van 30 miljoen euro is in 2021 als extra dividend uitgekeerd aan de aandeelhouders. Voor de gemeente Almelo betekent dit een extra dividenduitkering van 5,8 miljoen euro. De overige 10 miljoen Euro zal worden gebruikt ten behoeve van investeringen in het kader van de energietransitie.
Het dividendafbouwfonds van 25 miljoen euro zal de komende 5 jaar worden gebruikt als aanvulling op de jaarlijkse dividenduitkering, en in 5 jaar worden afgebouwd naar nul euro. Het huidige dividend van 2,3 miljoen euro is hiermee gewaarborgd voor de komende 5 jaar.Welke risico's loopt de gemeente?
Tegenvallende bedrijfsresultaten kunnen gevolgen hebben voor de lange termijn dividendafspraken. Voor 2022 is een dividenduitkering begroot van 2,3 miljoen euro, met daarna het risico voor de gemeente als aandeelhouder, dit betreft tevens de hoogte van het ingebrachte nominale aandelenkapitaal van deze vennootschap (totaalbedrag 132.000 euro).
- Vennootschappen en coöperaties BNG Bank N.V.
BNG Bank N.V.
Financiële kengetallen
1-1-2020
31-12-2020
V/N
Financieel resultaat
-
-221.000
V
Eigen vermogen
4.887.000
5.097.000
Vreemd vermogen
144.802.000
155.262.000
Solvabiliteit (EV/TV)
3,3%
3,2%
Bedragen x 1.000 euro
Ontwikkelingen
Er zijn geen relevante ontwikkelingen.
Welke risico's loopt de gemeente?
Het risico en daarmee aansprakelijkheid voor de aandeelhouders is relatief gering en beperkt zich tot de hoogte van het nominale aandelenkapitaal. Voor Almelo komt dat neer op een risico van maximaal 0,4 miljoen euro. Het verwachte dividend in 2021 is 225.000 euro.
- Vennootschappen en coöperaties NV Industriegebouw Maatschappij (IGM)
NV Industriegebouw Maatschappij (IGM)
Financiële kengetallen
1-1-2020
31-12-2020
V/N
Financieel resultaat
-
-196
V
Eigen vermogen
1.238
1.433
Vreemd vermogen
12.321
8.412
Solvabiliteit (EV/TV)
9,1%
14,6%
Bedragen x 1.000 euro
Ontwikkelingen
De ingezette afbouw van de IGM is zichtbaar in de financiële positie van de IGM. De som van de materiële- en financiële vaste activa is gedaald naar 8,06 miljoen euro per 31 december 2020. Tegelijkertijd is ook de financiering verbeterd door een afname van de schulden. De leningenportefeuille zal naar verwachting begin 2022 zijn verkocht of afgestoten. In de tweede helft van 2021 zal het “bidbook” voor verkoop van deze portefeuille worden vervaardigd en het officiële traject met hypotheekgevers/leningnemers worden gestart. Dit nadat duidelijk is geworden of er wel of niet een lening aan de portefeuille moet worden toegevoegd voor verkoop.
Welke risico's loopt de gemeente?
De gemeente Almelo is enig aandeelhouder en financier van de IGM, waardoor de gemeente risico loopt bij waardedaling van het vastgoed van IGM. Ook wanneer klanten van de IGM niet aan hun betalingsverplichtingen kunnen voldoen loopt de gemeente risico.
De IGM ziet dat de uitbraak van het coronavirus een grote impact heeft op de samenleving en economie. De IGM geeft aan dat het mogelijk invloed zal hebben op de debiteuren van de IGM.
- Vennootschappen en coöperaties Sportbedrijf Almelo BV
Sportbedrijf Almelo BV
Financiële kengetallen
1-1-2020
31-12-2020
V/N
Financieel resultaat
-
199
N
Eigen vermogen
1.278
1.079
Vreemd vermogen
1.814
921
Solvabiliteit (EV/TV)
41,3%
54,0%
Bedragen x 1.000 euro
Ontwikkelingen
De functie van directeur Sportbedrijf Almelo is sinds begin 2021 weer vervult.
Welke risico's loopt de gemeente?
De gemeente heeft een dubbelrol richting het sportbedrijf. Dit kan de relatie tussen eigenaar en opdrachtgever/subsidieverstrekker op gespannen voet zetten. Door een zuivere rollenscheiding op zowel bestuurs- als ambtelijk niveau wordt rolvermenging zoveel mogelijk voorkomen. De jaarlijkse subsidie aan het Sportbedrijf bedraagt circa 3,4 miljoen euro. Het risico voor de gemeente als aandeelhouder is relatief gering en beperkt tot de hoogte van het nominale aandelenkapitaal van deze vennootschap (totaalbedrag 18.000 euro).
- Vennootschappen en coöperaties Twence Holding BV
Twence Holding BV
Financiële kengetallen
1-1-2020
31-12-2020
V/N
Financieel resultaat
-
-8.785
V
Eigen vermogen
140.078
142.825
Vreemd vermogen
135.114
141.649
Solvabiliteit (EV/TV)
50,9%
50,2%
Bedragen x 1.000 euro
Ontwikkelingen
In 2020 heeft het college wederom uitvoering gegeven aan de aangenomen motie van 2015 waarin wordt opgeroepen werk te maken van het beëindigen van het eigenaarschap van Twence. Dit heeft ertoe geleid dat in 2020 op verzoek van Almelo (gezamenlijk met de gemeenten Rijssen-Holten, Twenterand en Oldenzaal) is onderhandeld over de verkoop van onze aandelen. Deze onderhandelingen hebben helaas niet geleid tot een verkoop van onze aandelen omdat de geboden prijs lager was dan de marktconforme waarde van die aandelen.
Verder hebben in 2020 voorbereidingen plaatsgevonden om het huidige, aflopende afvallevering- en verwerkingscontract te verlengen. Hierover is Almelo van mening dat deze verlenging rechtmatig moet voldoen aan de bepalingen uit de wet aangaande de zogenaamde quasi-inhouse aanbesteding. Almelo was en blijft bereid die rechtmatigheid desnoods te laten toetsen via de rechter.Welke risico's loopt de gemeente?
De gemeente is zowel aandeelhouder als klant van Twence. Enerzijds heeft de gemeente als aandeelhouder belang bij een passend rendement. Anderzijds heeft de gemeente als klant belang bij een marktconforme prijs voor de verwerking van het afval. De belangen van de gemeente als aandeelhouder zijn niet noodzakelijkerwijs volledig congruent met de belangen van de gemeente als klant. Zo kan er bijvoorbeeld sprake zijn van een situatie waarin de gemeente als klant behoefte heeft om de markt op te gaan, terwijl de gemeente als aandeelhouder een rendementsbelang in Twence heeft. De Ava stelt de tarieven vast voor de verwerking van het huishoudelijk afval van aandeelhouders, waardoor de Ava het rendement beïnvloedt en daarmee de continuïteit van de onderneming.
- Vennootschappen en coöperaties Twente Milieu NV
Twente Milieu NV
Financiële kengetallen
1-1-2019
31-12-2019
V/N
Financieel resultaat
-
-240
V
Eigen vermogen
9.581
10.287
Vreemd vermogen
17.197
17.945
Solvabiliteit (EV/TV)
35,8%
36,4%
Bedragen x 1.000 euro
Ontwikkelingen
Er zijn geen actuele ontwikkelingen.
Welke risico's loopt de gemeente?
Het risico voor de gemeente als aandeelhouder is relatief gering en beperkt zich tot de hoogte van het nominale aandelenkapitaal van deze vennootschap (totaalbedrag 127.000 euro). Het risico van Twente Milieu lijkt stabiel. Twente Milieu heeft zich in de afgelopen jaren financieel goed ontwikkeld.
Overige vennootschappen
- Overige vennootschappen CSV Amsterdam BV
CSV Amsterdam BV
Financiële kengetallen
1-1-2020
31-12-2020
V/N
Financieel resultaat
-172
V
Eigen vermogen
452
393
Vreemd vermogen
84
27
Solvabiliteit (EV/TV)
84,3%
93,6%
Bedragen x 1.000 euro
Ontwikkelingen
Er zijn geen relevante ontwikkelingen.
Welke risico's loopt de gemeente?
Nihil.
- Overige vennootschappen Publiek Belang Elektriciteitsproductie BV
Publiek Belang Elektriciteitsproductie BV
Financiële kengetallen
1-1-2020
31-12-2020
V/N
Financieel resultaat
20
N
Eigen vermogen
1.590
1.569
Vreemd vermogen
455
19
Solvabiliteit (EV/TV)
77,8%
98,8%
Bedragen x 1.000 euro
Ontwikkelingen
Het doel is dat de vennootschap in 2021 zal kunnen worden opgeheven en de resterende liquide middelen kunnen worden uitgekeerd aan de aandeelhouders naar rato van het aandelenbelang.
Welke risico's loopt de gemeente?
Nihil.