Prioriteit ligt bij het terugdringen van de leegstand door transformatie en het verbeteren van de samenwerking tussen partners in de stad.
Vanuit de lijn wordt een ontwikkelstrategie en plan voor de herontwikkeling van de Stadskade (het gebied tussen de bibliotheek, het stadhuis en het Marktplein, inclusief Havenblok) gemaakt die bijdragen aan de strategische programmadoelen voor de Binnenstad.
We geven uitvoering aan het ontwikkelplan Gravenkwartier (voorheen genoemd Grotestraat Noord). Daarbij ligt de nadruk op het komen tot transformatie van nog meer panden in dit gebied naar wonen, herinrichting van de openbare ruimte en samenwerking en eigenaarschap.
We hopen dat er bij zowel de ondernemers als de vastgoedeigenaren voldoende draagvlak is om een BIZ in te voeren. Daarbij gaan we nadrukkelijk aandacht besteden aan de plannen en acties die er zijn bij de uitvoeringsorganisatie die met deze BIZ-gelden de ambities voor de binnenstad mede waar moeten maken.
Samen met onze partners in de binnenstad zetten we een stap om te komen tot een eenduidige en herkenbare brand voor de binnenstad. Van alle verschillende merken en kreten, zoals Almelo loves you, Almelo waterstad, Almelo altijd wat te doen, Almelo verrast, gaan we naar een consistent merk. Hiermee kunnen we ons verder profileren, nieuwe bezoekers trekken en ons daarmee verder doorontwikkelen als (regionale) winkelstad.
Deze pagina is gebouwd op 12/01/2021 10:55:53 met de export van 12/01/2021 10:44:57