Als gevolg van de corona pandemie is het thuiswerken een factor van belang geworden. In 2022 krijgt dat een structureel karakter en zal een bijbehorend huisvestings- en personeelsbeleid gestalte krijgen. Talentontwikkeling blijft centraal staan.
Voor de realisatie van de overgebleven taakstellingen zijn uitvoeringsplannen opgesteld.
De formatie in 2021 is ten opzichte van die van 2020 gestegen van 675 naar 692 fte. Mede door de krappe arbeidsmarkt bleef de bezetting daarbij sterk achter.
De externe inhuur bedraagt medio 2021 13 % van het personeelsbestand en is daarmee in vergelijking met 2020 met 2 procentpunt gestegen.
De gemeente Almelo heeft een actueel informatiebeveiligingsbeleid. Hierbij gaat het om de betrouwbaarheid van de informatievoorziening, waarbij betrouwbaarheid wordt bepaald door de gewenste beschikbaarheid, integriteit en vertrouwelijkheid.
Om de (toenemende) dreiging van aanvallen op de onze systemen van buitenaf het hoofd te bieden zijn extra investeringen nodig. Hoewel 100% informatieveiligheid niet kan worden gegarandeerd wordt ingezet op het zoveel mogelijk reduceren van de risico’s door middel van maatregelen voor preventie, detectie en reactie.
De AVG legt de eindverantwoordelijkheid bij het college van B&W neer om aan te tonen dat aan de privacyregels wordt voldaan. Het (lijn)¬management is primair verantwoordelijk.
Volledig ‘AVG-proof’ bestaat niet. Er zal continue aandacht gevraagd worden voor het bewust omgaan met privacygegevens van klanten en eigen personeelsleden.
Deze pagina is gebouwd op 12/01/2021 10:55:53 met de export van 12/01/2021 10:44:57